en liten dröm


Min lägenhet ligger i city. Det är högt till tak och det finns ett par stora fönster.
Det är inte så jättestort, jag får precis plats.
På kvällarna träffar jag mina vänner, vi går ut och äter, skrattar och njuter av livet på smågatorna.
På dagarna älskar jag av värmen och solen. Jag jobbar på ett fik nära stranden.
Här vimlar det av trevligt folk. På helgerna brukar vi resa iväg, se oss omkring och uppleva saker

Då och då saknar jag Sverige, men för det mesta njuter jag av att vara ung och nyfiken.
Njuter av att ta dagen som den kommer, av att inte veta hemresedag och av att slippa oroa mig för framtiden.
Kanske är min kärlek redan där med mig, kanske hittar jag honom där, kanske väntar han hemma.


Här stannar jag på obestämd tid, tills den dag då jag känner mig redo för en ny utmaning och en ny plats.

- jag tjuvade bilder från min vän lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0