Greenwich






Hej på er :) Hur lever Sverige?

Jag har snart hunnit med en vecka här, det har varit mycket nytt men sanslöst vad fort det gått. Det känns som att jag varit här flera veckor. Men egentligen typ fem dagar. Jag tar hand om Mirja, som är jättesöt och härlig, 8-6 på vardagarna och är ledig alla kvällar och helger. Det blir långa dagar men Londonlivet kommer nog väga upp rätt bra.

I helgen har jag varit inne i centrala London, som tar 15 minuter med tåg (lika långt som Klocket --> Norrköping centrum med spårvagn. Ett rätt okej byte känns det som...). Har sprungit på Oxford street och spenderade lördagkvällen vid Themsen och London Eye bland gatumusikanter, uteserveringar, turister och brända mandlar. Idag, söndag, har jag träffat en helt fantastisk tjej som jag träffade i onsdags, Delores, och besökt hennes kyrka. Den känns härlig, de är cirkus 300 kanske (varav max 5 vita, haha) och alla är så välkomnande att man blir rörd!

Imorgon börjar jobbet på riktigt och sedan ser det ut som att jag ska på bio med en Tenishia. Fina namn dom har i det här landet va?


Titt, vilket duktigt bloggande:) Puss och kram till er, ni är guld värda.
Man uppskattar människor så mycket mer när man är ifrån dom.
Bamsekram!


Kommentarer
Postat av: cary

åh vad härligt det ser ut! jag är så pepp på att åka alltså! så härligt att du hittat kyrka och fint folk, vi bad faktiskt för dig och om det där med kyrka samma dag som du åkte, på vår cellgrupp.

finis! pusspusspuss

2009-08-17 @ 01:10:28
URL: http://caryw.blogg.se/
Postat av: Linn

Wihu, bönesvar! Underbart att du verkar ha det så bra Johanna! :D

2009-08-17 @ 01:21:42
URL: http://linnlundholm.se
Postat av: Becc

Värsta lyxtoan!

Ja! det var jättemysigt att prata med lilla dig! :) Hoppas det känns bättre snart, alltså med att det känns som att du missar saker här i sverige.. Du är ju jättecool som gör det där tycker jag, så modig!



Å tack Johanna <3

2009-08-19 @ 12:48:08
URL: http://beccatroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0