SOS


bakom mina ögon finns en öken
tömd på saltvatten,
salt som svider när det forsar över själasåren,

jag resonerar som så
att ibland måste man byta ut vattnet,
så att algerna inte kväver det som skulle kunna växa till färgsprakande korallrev eller mätta ivriga laxar
så att det inte blir östersjön av'et

men det tar på krafterna att tömma en hel sjö.
låg med lila långklänning i sängen, kände mig som hon i min favoritfilm när hon ligger med slöjan i badkaret.
mörkt nog för att börja kunna se ljuset.
men också den villkorslösa kärleken som helt plötsligt började plåstra lite.

Välbehövda plåster.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hun <3

2009-05-18 @ 20:05:20
URL: http://seagulls1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0