Jul jul strålande jul!



Nog för att det är full julfeber i mitt huvud redan, men det kändes minst sagt konstigt att gå in på ett Starbucks med julmusik i högtalarna och komma ut med denna dekorativa mugg. På min promenad till Hyde Park beundrade jag Harrods och Harvey Nichols fantastiska julskyltning. Och imorgon ska vi på Christmas Fair. Julen har attackerat London!


Dagar som dessa känns ju inte jättejuliga, men man kan ju inte göra annat än älska dom. Den där kalla, fräsha luften som bara hälsar på vissa höst- och vårdagar är nästan himmelsk, tycker jag. Sådana här dagar hoppar jag ur sängen tidigt.


Death cab for cutie i öronen och osunt hög volym. Det är nice ibland! Efter detta äventyr träffade jag Karin för en varm choklad, och sedan på teater med ett par tjejer från skolan. Min första riktiga teater någonsin typ. Det var jättekul! Publiken bestod av 70+are och au pairer, så det där erbjudandet om gratis teater om man är under 26 behövs nog för att hålla kulturen på fötter!


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker att man alltid blir lika förvånad när julpyntet kommer upp i affärerna hehe..

Oj, gratis teater under 26! Värsta! Sånt borde vi ha här i Norrköping!

2009-11-08 @ 01:55:23
URL: http://seagulls1.blogspot.com
Postat av: Johanna

Lina - Mjo, men här var det konstigt tidigt! Slutet på oktober! Ja, en riktigt bra grejj!

2009-11-09 @ 15:08:57
URL: http://johannalene.blogg.se/
Postat av: David

Ska man fira jul på riktigt ska man göra det i London. På Carnaby street brukar dom hänga upp stora snögubbar mellan husen! Skitcoolt! =D

2009-11-09 @ 21:03:32
Postat av: Johanna

David - Hmm, ska kolla upp det där! Har jag inte hört nåt om:) Ja, det känns ju som att julen är ganska hypad här. Kommersiellt till 1000!

2009-11-09 @ 23:30:31
URL: http://johannalene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0