Everyday is partyday


Nu har jag installerat mig här på slöjmolnsvägen i Uppsala och börjat inse vad jag ger mig in på, och jag blir så nervös att jag pratar mer och mer om att hoppa av innan jag ens börjat. Det är då det är så fint att jag får bo här hos Angerbjörnarna och slipper ha ett lägenhetskontrakt och studentlån hängande över mig. Mycket hängande med den snygga donnan nedanför blir det ju.

Jag är genomförkyld och det tar sig uttryck i sådan där härlig rökhosta ni vet, så idag lekar jag och jossan här hemma och jag skippar från nollning. Hon lagar mat till hennes företag (matlådor till studenter, passande) och jag får andnöd när jag skrattar åt hennes skämt. Efter två dagar konstaterar vi att det är fint i Uppsala.


Kommentarer
Postat av: sanna

Jag förstår precis vad du menar, jag pratar typ bara om att hoppa av min utbildning. och jag har bara gått en dag..:/ Funderar på att åka iväg som au pair ett år.. Tror du att det är en bra idé, då du själv gjort det? Känner mig inte särskilt motiverad till att plugga just nu. Är bara rädd för att bli lite ensam i England.. :/

2010-08-31 @ 12:37:48
Postat av: Johanna

Det finns hur många au pairer som helst i England (eller, London iallafall) så risken att bli ensam är inte jättestor. Se till att stället du flyttar till har en språkskola i närheten så har du genast massa vänner! Kan inte säga mycket om universitetet eftersom jag är lika mycket nybörjare som du =) Men är man inte motiverad blir det nog svårt att hålla ut i flera år... Jag hoppas det reder ut sig!

2010-08-31 @ 21:27:01
URL: http://johannalene.blogg.se/
Postat av: sofia

du är alltid så fin !

2010-09-03 @ 17:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0