Rosa telefoner och pyssel

Här sitter jag på hallgolvet och lyssnar på Veronica Maggio. Jag ska snart iväg och vara barnvakt och förhoppningsvis få betalt för att se på film hela kvällen. Inatt råkade jag sova över hos hanna. Ja, råkade. Jessica skymtade min tomma säng och blev dubbelt orolig när jag inte svarade på mobilen. Batteriet hade dött under natten och hon har lovat mig en ny i ungefär två veckor men tillhör den där sortens människor som pratar mer än de får saker gjorda. Efter lite hintande om att det är klart jag inte svarar om mobilen aldrig funkar, så har jag nu äntligen en fin jätterosa pryl i handen. Känns fint.

Idag har jag gått en långpromenad tillsammans med Karin, och trots grå himmel och icke existerande solsken så kunde det inte varit mer uppfriskande. Härligt! Barnen har varit riktiga änglar den gångna veckan också, häromdagen ritade vi istället för att gråta till exempel. Och det här är ungefär så långt jag kommer i pysselväg, penna och papper:




Mysigt ändå!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0