Sjätte december tvåtusennio

Hej kära älskade svennar

I fredags spelade Regina Spektor på HMV Apollo i Hammersmith. Hon är fantastisk! Hon använder sin röst så påhittigt och spelar piano som en dröm. Om mindre än två veckor kan jag sitta och klinka på pianot i Sverige igen, men jag önskar det fanns ett piano här i huset. Mitt absoluta favoritinstrument!

Imorse lagade jag pannkakor till frukost och agerade modell framför Karins kamera, anar att bilder hamnar på hennes blogg inom kort.

Imorgon är det måndag. Det är alltid en lika hemsk tanke. Måndagar börjar 7.30 med efter-helgen-trötta barn som försvinner iväg till skolan strax innan nio, då kastar jag mig på cykeln till min tretimmars engelskalektion, sedan trampar jag på som en dåre hemåt för att hämta Hugo som har tennis. Jag stannar i huset två minuter och har absolut inte tid för någon lunch. Efter det går vi på playdate, hämtar Jemima från skolan, leker, lagar middag, bråkar, skriker, gråter och slåss. Tillslut badar&nattar Jessica barnen och jag plockar i ordning lekrummet och köket. Då är klockan cirkus 6.30 och klockan 7 är jag barnvakt hos en annan familj och gör om hela nattningsproceduren. Min dag är 14 timmar lång och varje söndagkväll tycker jag lika synd om mig själv. Typ, haha. Men snart är det julledigt!

Såja, godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Något konstig har hänt i godislandet. Skumbananen är misstänkt.

2009-12-07 @ 20:18:49
Postat av: Johanna

En sån där spännande kommentar får ju inte vara anonym?

2009-12-07 @ 21:36:05
URL: http://johannalene.blogg.se/
Postat av: sofiia

De va sooofia :D

2009-12-10 @ 19:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0