Jag vill ha svenssonvardag.

Det bara damp ner helt plötsligt, att nu är jag trött på det här. Jisses amalia. Mina vänner är utspridda över hela Sverige och Europa och jag flänger omkring som en vilsen höna överallt. Mormor undrade om hon skulle skicka födelsedagskortet utrikes, till Uppsala eller till Norrköping. Mitt sinne är fullkomligt utmattat. Fysiskt har jag kanske inte varit på en lång radda platser, men det känns som att jag redan bott i Frankrike, Spanien, Oslo och Stockholm också. Jag är ständigt påväg, blir aldrig nöjd. Flänger hit och dit och letar nya äventyr och tappar kontakten med så många att det känns riktigt ruttet.
.
Jag känner mig inte ens hemma hemma längre. Jag vill vara Johanna Svensson. Jag vill klaga på varje måndagsmorgon och längta till den tjugofemte varje månad. Köpa knäckebröd och pasta i mataffären. Ha självklara sopptorsdagar med en drös vänner och göra storbak på helgerna. Sova ut på välförtjänta lördagar och gå till kyrkan varje söndagsförmiddag.
.
Hade jag sett de här raderna för ett år sedan hade jag fått ont i magen, men ja det känns faktiskt så. Jag vill ha svenssonvardag.

Kommentarer
Postat av: cary

Kom hit och bo med mig; vi kan ha en liten miniatyrisk flat i kensington med fin inredning, dela garderober, laga matlådor, ha soppdagar och hembakat, skapa fotoprojekt, gå till alpha-kyrkan, spara ihop till konserter och promenera i hyde park. Komsikomkomkom

2010-10-03 @ 01:23:46
URL: http://caryw.blogg.se/
Postat av: Lina

Va?!

2010-10-03 @ 11:07:07
URL: http://www.seagulls1.blogspot.com
Postat av: Jessica

Ungefär sådär känner jag också. Blir aldrig riktigt nöjd. Och allt man egentligen vill ha är en vanlig vardag.

2010-10-04 @ 17:37:27
URL: http://yiskha.blogg.se/
Postat av: Linn

Ja men visst är det lustigt. Alla pratar om att resa hit och dit och uppleva det ena med det andra. Men när jag drömmer om min framtid är det bästa jag kan tänka mig en lördagsförmiddag hand i hand med Lukas, fika, shoppa grejer till vårt gemensamma hem och snegla på de två ringarna jag har på vänster ringfinger.

2010-10-04 @ 23:13:02
URL: http://linnlundholm.se
Postat av: Lina

Den är skitbra, se den!

2010-10-05 @ 18:01:31
Postat av: Stina

nej Karin! Vad tusan ska hon till London för??? Finns väl ingenting där att göra?! (försöker övertyga mig själv och bota min londonabstinens...) Kom hit Johanna! Jag saknar ju dig!

2010-10-05 @ 18:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0