Jobb!

I Uppsala insåg jag att man behöver gruvligt mycket studiemotivationen för att ta en pol.kand och bestämde mig för att försöka jobba och njuta lite till av sabbatsårstiden istället... hehe. Så den senaste veckan har jag varit hemma och bakat, städat, lagat mat, läst och gått långpromenader (och sökt jobb förstås!).
°
När alla andra läste Harry Potter läste jag böcker om ponnys och brev från fadderbarn i afrika. Så nu, bättre sent är aldrig, plöjjer jag dessa!
°
Målat naglarna en del har jag också gjort. Jag är inte jättefast på handen bara...
°
Och så har jag ju stått i köket som en tok. Försöker undvika att baka sötsaker men igår var det faktiskt dags för lite kakor! Brukar ni också tänka på hur träning och sockersug verkligen hänger ihop? Så fort jag börjar träna är morötter och äpplen det godaste jag vet, men så fort det blir uppehåll kan jag käka socker ur påsen.
°
Men nu är det slutt med slappandet, jag har nämligen fått lite Norrköpingsjobb! Nere på hamnen där jag jobbade i somras bland alla holländare och européer, som översättare i ett par veckor (man kan ju undra hur det kommer gå för den engelskan jag kan innefattar barn och blöjor, inte kontrakt och ordrar). Sakta men säkert pusslar jag ihop startkapitalet som kan ta mig till jobbets Norge... hahaha.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att du har fått jobb! (även om det inte va i uppsala)

nu har jag kommenterat iaf!

2010-09-25 @ 11:50:59
Postat av: Lina

Jag såg naglarna här om dagen men jag sa aldrig något.. sjukt fina iaf!! :)

2010-09-25 @ 17:11:01
URL: http://seagulls1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0